26 Haziran 2026

TOGÜ’de V. Deney Hayvanları Kullanım Sertifikası Programı Tamamlandı

TOGÜ’de V. Deney Hayvanları Kullanım Sertifikası Programı Tamamlandı

Hayvan Deneyleri Yerel Etik Kurulu ile Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi (TOGÜSEM) iş birliğinde düzenlenen V. Deney Hayvanları Kullanım Sertifikası Programı başarıyla tamamlandı. Program kapsamında düzenlenen Sertifika Dağıtım Törenine Rektörümüz Prof. Dr. Fatih Yılmaz da katıldı.

Tıp Fakültesi’nde gerçekleştirilen törende, eğitim programını başarıyla tamamlayan katılımcılara sertifikaları takdim edildi. Rektörümüz Prof. Dr. Fatih Yılmaz, bilimsel araştırmalarda etik ilkelere bağlılığın ve nitelikli araştırmacı yetiştirmenin önemine dikkat çekerek, bu tür eğitimlerin üniversitenin araştırma altyapısına ve bilimsel üretimine önemli katkılar sunduğunu ifade etti.

Teorik ve Uygulamalı Eğitim Verildi

07-17 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen program kapsamında katılımcılara kemirgenler (fare, sıçan, kobay, hamster, gerbil) ile tavşan üzerinde yürütülen bilimsel araştırmalara yönelik kapsamlı eğitimler verildi. A kategorisi araştırmacılara yönelik hazırlanan programda, deney hayvanları üzerinde prosedür uygulayacak araştırmacıların sahip olması gereken teorik bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması hedeflendi.

Programın teorik eğitimleri TOGÜSEM koordinasyonunda uzaktan eğitim yöntemiyle gerçekleştirilirken, uygulamalı eğitimler ise Deneysel Tıp Araştırma Birimi (DETAB)’nda gerçekleştirildi.

Sertifika programı, araştırmalarda hayvan refahının korunması, etik kuralların gözetilmesi ve bilimsel çalışmaların ulusal ve uluslararası standartlara uygun şekilde yürütülmesine katkı sağlamayı amaçlıyor.

Program, sertifikaların takdim edilmesi ve toplu hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.